26 ani de experienta in domeniul securitatii electronice

0234 319 300

office@vega-security.ro
18 ani de experienta in monitorizarea sistemelor de alarma

Dispecerat

CE ESTE MONITORIZAREA

Monitorizarea şi dispecerizarea sistemelor tehnice de detectie şi alarmare
Articol publicat de catre Sorin Damian - Vega SRL in revista ALARMA nr.1 din anul 2013 d editat de A.R.T.S. (Asociatia Romana de Tehnica de Securitate)
http://www.revista-alarma.ro/pdf/arhiva/Alarma_2013_01.pdf

window-1231894_960_720Pentru maximizarea beneficiilor aduse de oricare sistem de alarmare şi detecţie la efracţie, incendiu, diverse alte acţiuni fizice şi parametrice (temperatură, presiune, curenţi, apă, debite etc.), este imperios necesar ca evenimentul generat să parvină în cel mai scurt timp posibil persoanelor responsabile care sa poata intervini în remedierea cauzei care a generat acţiunea. După cum se vede, acesta este un lanţ de genul Sistem Detecţie {instalat la sediul beneficiarului} – Cale Comunicaţie {retea de comunicatie reprezentata de furnizori de telefonie si internet} – Statie de Monitorizare {dispecerat de alarma} – Cale ComunicaţieClient Final {reprezentat de beneficiar, echipe de interventie, alte persoane cu responsabilitati delegate}.

Fără a face o expunere foarte tehnică a acestui lanţ, voi căuta să mă adresez, mai mult, către clientul final, adică beneficiarului, care simte nevoia de securitate fizică şi care trebuie să înţeleagă că deciziile sale în alegerea strategiei de securitate poate să-i aducă, pe termene scurte-medii-lungi, importante economii financiare dar mai mult decat atat, chiar siguranţa fizică a bunurilor si persoanelor. Deci, pentru realizarea cât mai eficientă a acestui deziderat, există un cumul de reguli menite să ducă la atingerea scopului, printre care pot enumera:

  • Alegerea unui consultant de securitate pertinent care să facă o evaluare tehnică şi financiară în vederea implementării sistemului de alarmare si supraveghere. Consultantul trebuie să facă parte obligatoriu din rândul firmelor licenţiate de I.G.P.R. în activitatea de proiectare şi instalare a sistemelor de securitate, astfel că,  în majoritatea cazurilor, acesta va efectua şi instalarea şi punerea în funcţiune a ansamblului.
  • Investirea într-un sistem tehnic cât mai performant, ştiut fiind că între un sistem modest şi unul performant poate exista o diferenţă de preţ cuprinsă între 25% şi 50%. Nu este recomandată şi, în unele cazuri, este chiar ilegală, achiziţia de echipamente de securitate din surse necunoscute şi care, mai mult ca sigur, au o calitate îndoielnică, ce ofera solutii incomplete si o durata de viata foarte scurta. Cazuistica arata ca de multe ori sistemele modest configurate devin extrem de scumpe in urma unor evenimente de; furt/hold-up/panica, etc., nedetectate. Trebuie luat in calcul si faptul ca atentatorii devin din ce in ce mai specializati in sabotarea sistemelor.
  • Monitorizarea şi dispecerizarea, adică supraveghere sistemelor de alarmare cu ajutorul unor specialişti sau a unor firme/instituţii şi acţiunea de control şi reglementare operativă şi permanentă a unui proces ce implica paza si interventia.  Aceasta este acţiunea care face ca viteza crescută de reacţie să ducă la limitarea pierderilor sau chiar eliminarea lor. În cele ce urmează mă voi referi doar la activitatea de dispecerizare.

De la vechile circuite electrice care declanşau o banală sonerie la cele mai sofisticate sisteme de securitate s-a parcurs un drum lung. Primele sisteme electronice declanşau sirene şi semnale luminoase care, fără o intervenţie realizată de un echipaj specializat sau chiar de către persoane special numite, făceau ca eficacitatea lor să fie pusa adesea sub semnul întrebării.  De foarte multe ori alarmele locale, generate de sistemele de alarmare erau confirmate sau NU de persoane fizice aflate in imediata vecinatate a sistemelor de alarmare care  după un timp îndelungat, aduceau la cunostiinta beneficiarilor evenimentele intamplate. Nu se mai pune în discuţie faptul că nu există nici un control asupra bunei funcţionări a sistemelor de alarmare, sau informari asupra încercărilor de sabotare. Din acest motiv, a apărut, de ceva vreme, activitatea care face ca un sistem de alarmă să aibă o eficienţă cu mult mai mare şi care să fie colaterală instalării lor; monitorizarea şi intervenţia specializata a agenţilor de securitate sau cea efectuată de persoane  care au în proprietate obiectivele.  Treptat, monitorizarea sistemelor de alarmare a căpătat o importanţă din ce în ce mai mare, datorită faptului că acestea şi-au dovedit pe deplin eficienţa. Graţie telecomunicaţiilor moderne, un dispecerat poate monitoriza acum, în timp real, un mare număr de sisteme indiferent unde s-ar afla acestea. Procesul de monitorizare se bazează, în principiu, pe trei componente, după cum urmează:

  • Componenta hardware, aşa cum ar fi: dispozitive de comunicaţie în reţeaua ethernet, servere, receptoare de protocoale specifice, alimentatoare cu tensiune, modemuri telefonice, GSM, RADIO, GPRS etc.;
  • Componenta software, aşa cum ar fi: programe specializate de staţii centrale de monitorizare, sisteme de operare, programe linking, diverse alte programe de automatizare;
  • Resursa umană, reprezentată, pe de o parte, de personalul calificat care ia anumite decizii în urma evenimentelor recepţionate de consola de dispecerizare, personalul tehnic pe de altă parte care asigură funcţionarea continuă a tuturor echipamentelor înglobate si nu in ultimul rand echipa rapida de interventie (FRI).

Monitorizarea înseamnă, în primul rând, supravegherea permanentă a funcţionalităţii sistemelor, şi receptionarea într-o consolă a tuturor evenimentelor. Combinaţia sistem de alarmare - dispecerat se autotestează, la scurte intervale de timp şi transmit dispeceratului eventuale defecţiuni, acte de sabotaj, întreruperi de energie electrică, scăderea capacităţii acumulatoarelor, cabluri sectionate, etc., Lipsa de comunicaţie între sistemul de alarmă şi dispecerat sau altă disfuncţionalitate va fi raportată imediat persoanelor avizate spre a fi remediate. Programele de dispecerizare puternice pot executa automat diverse instrucţiuni programate, astfel că astăzi este posibil să poată fi procesate chiar şi cateva sute de evenimente pe minut.  De asemenea, cheltuielile de dispecerizare / client, au scăzut considerabil, ceea ce face să existe o mare permisivitate pentru achiziţia de astfel de servicii cu preţuri foarte acceptabile ţinând cont de importanţa menţinerii unui climat de siguranţă.

STATIA DE MONITORIZARE VEGA

vegaiconSuntem furnizori de servicii acordate prin statia de monitorizare pentru sistemele de avertizare ( antiefractie, antiincendiu, control acces, urgente de panica, procese tehnologice critice, alte alarmări ) si care are la baza o aplicatie software de top foarte flexibila capabila de a procesa diverse protocoale specifice. Mai mult, pentru fiecare client, pot fi personalizate diverse actiuni functie de evenimentele receptionate si cerintele particulare ale abonatului.

Despre posibilitatile oferite de dispeceratul nostru puteti parcurge pagina /software dispecerat/, care explica succint serviciile furnizate in cadrul monitorizarii. Clientii dispeceratului nostru sunt firme de paza, firme instalatoare, revanzatori, clienti finali. Pentru fiecare dintre acestia trebuie stabilite conditii aparte de colaborare.
Foarte pe scurt prezentam mai jos citeva din cele mai reprezentative servicii de care beneficiaza clientii nostri, cum ar fi:

  • Monitorizarea sistemelor de alarmare care au diverse protocoale de comunicatie
  • Baza de date unica pentru toti clientii
  • Integrarea in sistem a tuturor receptoarelor de comunicatie GPRS ( Seka,  Paradox,  RoEl,  Eldes,  EBS,  M2M,  Instant, etc, ) si folosirea unei baze de date unice pentru acestea
  • Receptia evenimentelor de la comunicatoarele IP si trecerea la comunicatia TCP/IP – premise pentru receptia de sute de evenimente pe minut
  • Automatizarea transmiterii evenimentelor prin email
  • Automatizarea transmiterii evenimentelor prin SMS
  • Automatizarea transmiterii evenimentelor prin “Push Notifications” (aplicatie ce se instaleaza pe smartphone)
  • Apelarea telefonica a clientilor direct din program de catre dispeceri prin modemuri automate ( nu necesita formarea numerelor de telefon manual, ceea ce face ca acestia sa nu greseasca, in plus creste viteza de apel)
  • Apelare de voce direct din program prin cont Skype direct din program
  • Buton panica pe tastatura calculatorului ( nu necesita echipamente suplimentare)
  • Buton virtual de panica pe smartphone cu localizare GPS.
  • Sincronizarea automata a evenimentului de alarma cu un flux video generat de un DVR – NVR- pentru verificarea veridicitatii alarmelor
  • Economii importante pentru client prin faptul ca nu este obligat la achizitia unui nou modul de comunicatie la inregistrarea intr-un alt dispecerat.
  • Acces la o aplicatie printr-un browser de internet ( Explorer, Mozilla, Crome, etc, ) pentru vizualizarea istoricului de evenimente si comunicarea de sesizari catre administratie
  • Toate celelalte functiuni de dispecerizare obisnuite ( programe de lucru, dezarmari sub amenintare, parole de recunoastere, notificari speciale pentru anumite evenimente, punere cont sau evenimente in test, etc, )
  • Aplicatie specifica adresata instalatorilor pentru depanare rapida fara deranj asupra dispecerilor
  • Diverse rapoarte automate transmise prin email la cerere
  • Pentru firmele de paza exista un modul de statistica pe diverse evenimente si actiuni intreprinse
  • Managementul patrulelor auto

Aplicatii care vor fi lansate in acest an:

 

  • Apelare voce prin comunicatie SIP direct din program

SOFTWARE MONITORIZARE

alarmprocessing550px2Ce este SECURITHOR?

SECURITHOR este software-ul de care aveți nevoie pentru a monitoriza alarmele, pentru operarea unui dispecerat sau a unui centru de monitorizare al companiei dumneavoastră. SECURITHOR prezintă o interfață completă pentru operatorii care utilizează semnalele de alarmă, impreună cu măsuri și contacte pentru a procesa fiecare semnal.

SECURITHOR automatizează multe sarcini, cum ar fi trimiterea de emailuri, SMS-uri și rapoarte pentru abonați. SECURITHOR este făcut pentru a adăuga valoare dispeceratului dumneavoastră, propunând servicii cum ar fi Web Access și Butoane de Panică pentru smartphone-uri. Aruncați o privire la câteva caracteristici ale SECURITHOR-ului descărcând o versiune demonstrativă.

Aveți nevoie de asistență?

Personalul de suport MCDI vă poate ajuta de la o familiarizare cu versiunile demonstrative până la recuperări de date de urgență.

Echipa noastră de suport este compusă din designeri și dezvoltatori SECURITHOR. Echipa care creează funcții pentru SECURITHOR este cea care vă ajută. La MCDI, nu este un operator de telefonie sau un automat de tichete, ci experți reali. În plus, MCDI Security Products produce receptoare de alarmă. Noi oferim o soluție completă într-un tot unitar.

Biroul nostru de ajutor este disponibil în limbile franceză, engleză și spaniolă precum și scris în cantoneză și farsi.

Ușor de configurat

Puteți să începeți cu o stație de lucru și să adăugați module și stații pe măsură ce afacerea dumneavoastră se dezvoltă. SECURITHOR va crește împreună cu dumneavoastră. SECURITHOR este folosit în multe afaceri de început, precum și în dispecerate mai vechi cu mai mult de 50.000 de conturi.

SECURITHOR este disponibil în 3 versiuni: Core, Premium și Network. Pentru a ști care versiune este potrivită pentru dumneavoastră contactați echipa MCDI.

Multe caracteristici pot fi adăugate la Core, cum ar fi Web Access sau Butoanele Virtuale de Panică. Discutați cu echipa MCDI pentru a testa aceste module.

De ce SECURITHOR? (prezentare youtube)

SECURITHOR va aduce cu siguranță o valoare dispeceratului dumneavoastră. Puteți face mai mult și puteți colecta mai multe venituri din abonați. Fiecare caracteristică este utilă și poate avea o mare diversitate de funcții adiționale .

Cu toate acestea, Securithor este ușor de utilizat și stabil, software-ul este susținut direct de către dezvoltatori, si nu de operatorii de telefonie. Ai suport tehnic de excepție și actualizările la categoriile de versiuni sunt gratuite cu ajutorul echipei de suport. Puteți beneficia de îmbunătățiri continue pentru că lucrăm în mod constant pentru noi caracteristici cu sugestiile primite de la peste 5000 de clienți.

O MULȚIME DE CARACTERISTICI

20 de ani de experiență în dezvoltarea software și mii de dispecerate mulțumite înseamnă că software-ul dumneavoastră conține o mare varietate de caracteristici și o continua îmbunătățirea a acestuia.

ALEGEREA SISTEMULUI DE OPERARE

SECURITHOR funcționează cu multe sistem de operare Windows. Alegeți dintre Windows 7, 8, 10,  Server 2008, Server 2012. Versiunea de rețea funcționează cu oricare dintre Windows 7, 8, 10,  2008, 2012. Alege sistemul de operare.

CARACTERISTICI WEB

Caracteristicile web sunt ușor de utilizat pentru abonați, personal administrator, agenți de vânzări, instalatori. Adăugarea Web Access pentru software-ul de monitorizare nu este complicată datorita personalului Securithor-ului.

PERFORMANȚĂ SI SQL GRATUIT

SECURITHOR utilizează PostgreSQL. Rapid, stabil și de înaltă performanță, fără costurile de la celelalte versiuni SQL. Performanța STv2 este cu cel puțin 30% mai rapidă decât v1.

BUTON DE PANICĂ PENTRU SMARTPHONE

Modul APS pentru SECURITHOR primește semnale de panica cu geolocalizare din aplicațiile iPhone și Android ale abonaților. Abonații trebuie doar să introducă codul pe care îl primesc pentru a prelua configurarea de la server. Astfel nu poate avea loc nici o eroare la completarea setărilor! Oferă o soluție de siguranță pentru femei, copii și a lucrătorilor singuri. Este valoare adăugată perfectă pentru stația dumneavoastră. MCDI oferă servicii de personalizate pentru ambele aplicații pentru a le modifica pentru stația dumneavoastră.

BUTON DE PANICĂ VIRTUAL PENTRU PC

PPP este Butonul de Panică Virtual și se instalează în Windows PC. El se activează printr-o combinație de taste pe tastatură și trimite o alarmă silențioasă la Dispecerat. Pachetele SECURITHOR sunt personalizate pentru a fi transmise catre Dispecerat.

Perfect pentru birouri, lanțuri de magazine. Este o valoare adăugată pentru Dispeceratul dumneavoastră. Un mod simplu de a ridica si valoarea de facturare pentru Dispeceratul dumneavoastră.

SMS-URI ȘI TRIMITEREA DE E-MAIL-URI

SECURITHOR paote trimite e-mail și SMS abonaților. Fiecare alarmă de intrare poate declansa acest lucru. Puteți aloca declanșarea pe un anumit cont și pe un codul de alarmă. Mesajul include un antet ales de dumneavoastră și cu o selecție de elemente pentru conținut. Mai multe adrese pot fi specificate.

COMPATIBIL CU APROAPE TOATE RECEPTOARELE DE ALARMĂ

Desigur SECURITHOR este făcut pentru a lucra cel mai bine cu receptoarele de alarmă MCDI, cum ar fi Decrypta 4 sau DT42. Dar, de asemenea, funcționează cu cele mai multe receptoare de alarmă de pe piață. Chiar dacă aveți un receptor mai vechi putem, probabil, să îl conectăm la SECURITHOR cu condiția ca toate rapoartele software automate sa folosească un protocol standardizat.

Multe alte caracteristici !

Cel mai bun mod de a ști mai multe despre SECURITHOR este prin încercare.
Descărcați versiunea demonstrativă de 30 de zile și încercați în condițiile dumneavoastră.
Dacă aveți nevoie de mai multe informații și sau o versiune demonstrativă personalizată,
contactați-ne pentru a va ghida prin SECURITHOR.

Descarca versiunea demonstrativa

DATE SI PROCEDURI DE MONITORIZARE-DISPECERIZARE

DATE

  • Datele de client sunt achizitionate in momentul acordului de conectare a sistemului in dispecerat si completarea “fisei de client”, care trebuie sa contina informatiile de baza dar care poate sa cuprinda si informatiile care se doresc particularizate. Pentru viteza de procesare se poate comunica prin email. Toate actiunile ce se vor intreprinde vor fi specificate aici.
    ((ar fi interesant daca clientul poate descarca din site un formular de “fisa clientului”, de a o complete si a o transmite la un email ))
  • Modificarile ulterioare pot fi facute, doar daca sunt cerute prin cerere redactata sau email care va fi atasat contului de client.

PROCEDURI

  • Localizarea prin coordonate geografice a obiectivului, adresa exacta, elemente de identificare particulare
  • Tratarea evenimentelor functie de prioritatea urgentelor, cum ar fi:
    • Prioritate 1 – Butoane de panica
    • Prioritate 2 – Alarme generale la obiective cu grad ridicat de periculozitate
    • Prioritate 3 – Alarme generale la obiective cu risc ridicat la efractie
    • Prioritate 4 – Alarme la efractie
    • Prioritate 5 – Armari-Dezarmari in afara programului
    • Prioritate 6 – Defectiuni tehnice
    • Prioritate 8 – Armari – Dezarmari curente
    • Prioritate 9 – Alte evenimente informative
  • Stabilirea unei parole de recunoastere pentru comunicare de date dispecer-abonat
  • Programarea unei parole la Hold-Up ( dezarmare sub amenintare), pe sistemul de alarma
  • Protocol particularizat de tratare a defectiunilor tehnice
  • Pentru sistemele la care este necesara interventia in interiorul obiectivului pentru verificari mai ample la evenimente de alarma, se pot prelua cheile de la inchiderile mecanice pe baza de protocol convenit intre parti.
  • Confirmarea timpului de interventie la obiectiv

BENEFICIARII STATIEI DE MONITORIZARE

Datorita flexibilitatii de ofertare a serviciilor, statia de monitorizare poate satisfice o gama larga de beneficiari asa cum sunt enumerati mai jos:

  • Firmele de pază care nu au un dispecerat propriu dar doresc să poată asigura interventia la obiectivele lor care sunt dotate cu echipamente de alarmare. De asemenea pot fi incluse și firmele de paza inclusiv alte dispecerate care nu au în oferta lor curenta unele servicii care se găsesc in soluția propusă de noi. Sistemul este așa de flexibil incît pentru un dispecerat care are un client pentru care se dorește arondarea unui buton de panică pe tastatura calculatorului acesta să poată fi implementat .
    Exista o multitudine de alte servicii care pot fi integrate pentru alte dispecerate, solutii care trebuiesc discutate de la caz la caz.
  • Firmele Instalatoare care asigura programe de mentenanta la sistemele de alarma au un avantaj enorm prin faptul ca deranjamentele produse sunt transmise imediat astfel ca echipajele tehnice sunt puse in tema cu natura evenimentelor. In plus, sunt situatii care nu cer interventia fizica la obiectivul beneficiarului , in acest fel facandu-se importante economii de timp si bani.
  • Revanzatori care doresc sa aiba portofoliul lor de clienti
  • Clienti finali – acestia sunt beneficiarii finali pentru care toti cei de mai sus ofera servicii

TARIFE SI PRETURI

Male hand putting coin into a piggy bankIntrucat exista o gama destul de mare de servicii ofertate, politica de preturi care se aplica pentru firmele de paza, dispecerate, instalatori, este diferentiata pe categorii de beneficiari, preturile stabilindu-se prin negociere directa.

Pentru clientii finali prezentam grila de mai jos cu amendamentul ca si aici exista posibilitatea de negociere functie de numarul de conturi arondate pe un singur beneficiar si de complexitatea sistemelor monitorizate.

Grila se refera la sistemele de alarmare de pana la 12 senzori , care reprezinta majoritatea de sisteme utilizate in mod curent de catre beneficiari.
(In constructie, o definitivam noi pe parcurs )

VANZARI DISPOZITIVE SI ACCESORII PENTRU DISPECERATE

16203259800_2fe4c0de5c_o

In curand.